دانلود تحقیق درمورد دست کاری در ترکیبات شیر

دانلود تحقیق درمورد دست کاری در ترکیبات شیر

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد دست کاری در ترکیبات شیر

با دانلود تحقیق در مورد دست کاری در ترکیبات شیر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دست کاری در ترکیبات شیر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دست کاری در ترکیبات شیر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دست کاری در ترکیبات شیر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست کاری ترکیبات شیراز چه زمانی شروع شده است؟

در دهه اخیر یعنی از سال 2000 میلادی به بعد در بسیاری از کشورهای پیشرفته در صنعت دامپروری از جمله: انگلیس، دانمارک، هلند، بخشهایی از آمریکای شمالی، فرانسه و غیره شیر تولیدی را بر اساس مواد جامد و ترکیبات آن خریداری می کنند و خرید شیر به صورت حجمی از موارد استثنائی است.

عوامل تأثیر گذار:

عوامل تأثیر گذار بر ترکیبات شیر بسیار زیاد و ناشناخته می باشند، اما دو عامل بسیار مهم و تاثیر گذار: 1- ژنتیک و اصلاح نژاد. 2- تغذیه، می باشد.

ژنتیک و اصلاح نژاد:

وراثت پذیری ترکیبات شیر بسیار بیشتر از تولید حجمی شیر می باشد.

همبستگی بین ترکیبات شیر مثبت و با تولید شیر منفی می باشد.

اولین قدمی که باید در مسیر اصلاح نژاد برداشت، انتخاب اسپرم مناسب می باشد.

برنامه های اصلاح نژادی معمولاً زمان زیادی می برند، برای این که بتوان به این برنامه ها سرعت بیشتری بخشید باید از روشها و واحدهای جدید استفاده کرد. روشهای متنوعی از سوی شرکتهای فروش اسپرم پیشنهاد شده است.


ارزیابی گاو نر از نظر واحد PTA:

برای دست یافتن به صفات بیشتر و سرعت بیشتر از این واحد می توان در انتخاب اسپرم استفاده کرد.

PTA چیست؟

توانایی انتقال ژنتیکی صفات به حیوانات دیگر را PTA می گویند.

برای ارزیابی یک گاو نر باید بیش از 30 صفت، مانند: تولید شیر، درصد چربی، درصد پروتئین، طول عمر تولیدی، امتیاز سلولهای بدنی (Scc)، تیپ ایده آل و غیره در نتایج او بررسی شود.

به این روش انتخاب اسپرم Reliability یا اعتماد پذیری می گویند.

منظور از اعتماد پذیری بررسی دختران گاو نر در مکانها و گله های مختلف می باشد. این روش اگر در مورد گاوهای پروف انجام شود بسیار سریع و تا 80 درصد جوابگو می باشد.

روش دیگر انتخاب اسپرم مناسب توجه کردن به برخی از صفات می باشد، مانند: تولید شیر مثبت میانگین، درصد پروتئین، ترکیب پستان و غیره.

برای از میان برداشتن همین تفاوتها و برطرف کردن نیاز دامپروری و مشتریان در سراسر جهان، وزارت کشاورزی آمریکا 3 شاخص کلی از تلافی صفات اقتصادی و عملکردی را با یکدیگر جمع کرده و بیان گر یک نیاز کلی می باشد.
1-
LNM: شایستگی خالص طول عمر

2- LCM: شایستگی پنیر طول عمر

3- LFM: شایستگی حجم شیر طول عمر

LNM:

در بیشتر کشورها از این شاخص استفاده می شود، زیرا بسیاری از صفات مانند: صفات تولیدی، سلامت، باروری، توانایی آسان زایی، تیپ و غیره را در بر می گیرد.

LCM:

در برخی از کشورها که پروتئین شیر مهم می باشد و در صنعت فراوری پنیر بیشتری تولید می شود از این شاخص استفاده می کنند، کشورهایی از قبیل: سوئیس، فرانسه، دانمارک، هلند، ایتالیا.

LFM:

برخی از کشورها که اهمیت کمتری به ترکیبات شیر داده و فقط حجم شیر تولیدی برای آنها مهم می باشد از این شاخص استفاده می کنند، از جمله: ایران.

تغذیه و ترکیبات شیر:

منابع تامین کننده اسیدهای آمینه برای تولید شیر:

1- ساخت پروتئین میکروبی (بیش از 60 درصد)

2- منابع پروتئینی موجود در جیره (پروتئین غیر قابل تجزیه در شکمبه یا Rup)

3- بافت جابه جا شده حیوان (منبع محدود)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر