8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34620
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2065
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روش تعیین و اندازه گیری COD

دانلود تحقیق درمورد روش تعیین و اندازه گیری COD

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد روش تعیین و اندازه گیری COD

با دانلود تحقیق در مورد روش تعیین و اندازه گیری COD در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روش تعیین و اندازه گیری COD را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روش تعیین و اندازه گیری COD ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روش تعیین و اندازه گیری COD

فرمت فایل:word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه:

امروزه روش های اندازه گیری COD در آزمایشگاه به روش های مختلفی وجود دارد که براساس شرایط موجود و اهمیت در وقت و صحت نتایج آزمایش بر مبنای استانداردهای مختلف مانند DN,BR,ASTM ... می باشد، که در این جا به روش تعین COD بر مبنای استاندارد ASTM اشاره می گردد.

به طور کلی، هدف از تعیین مقدار COD در آب ها و پساب ها محاسبه مقدار اکسیژن شرکت کننده در واکنش های شیمیایی می باشد.

از روش های مهم می توان:

1-    روش آزمایشگاهی A که به: Macro COD by Reflax digestion and titsation           

2-    روش  آزمایشگاهی B که به:    Macro COD by Seald digestion and Spectrometry

موسوم است نام برد. در این دو روش به کارگیری واکنشگرها در تعیین میزان COD تا مقدار 800mg/li محدود می باشد که برای غلظت های بالاتر می بایست نمونه را رقیق کرد.

براساس یک قانون کلی، نتایج آزمایش های COD در حضور یون CL- با غلظت بالاتر از 1000mg/li درست نمی باشد، در هر دو روش فوق (A,B) برای آب دریا و آب شور قابل کاربرد نمی باشد. اصول کلی آزمایش برای روش های B,A به شرح زیر می باشد.

بیشتر ترکیبات آلی اکسید شونده در آب به وسیله محلول استاندارد دی کرومات پتاسیم در محلول 50% سولفوریک اسیداکسید می شوند. تعیین مقدار COD در روش A بر اساس میزان مصرف دی کرمات و روش B براساس میزان تبدیل کرم +6 به کرم +3 می باشد. لازم به ذکر است سولفات نقره به عنوان کاتالیست در واکنش اکسیداسیون ترکیبات آلی عمل می نماید و ضمناٌ در صورتی که مواد آلی فرار در نمونه کم باشد از ورش B، استفاده می گردد.


8,000 تومان