4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26159
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1997

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله نرمال سازی در پایگاه داده ها

دانلود مقاله نرمال سازی در پایگاه داده ها

0 2k
دانلود مقاله نرمال سازی در پایگاه داده ها

با دانلود مقاله در مورد نرمال سازی در پایگاه داده ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نرمال سازی در پایگاه داده ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نرمال سازی در پایگاه داده ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نرمال سازی در پایگاه داده ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 نرمال سازی در پایگاه داده ها

نرمال سازی ( Normalization )  یا به تعبیری هنجار سازی فرآیندی است در رابطه با بانک های اطلاعاتی که با دو هدف عمده زیر انجام می شود :

·         کاهش افزونگی اطلاعات ، به این معنی که اطلاعات فقط در یک مکان (جدول) ذخیره و در تمام بانک با استفاده از روابط منطقی تعریف شده (RelationShip) قابل دسترسی باشد .

·         حفظ یکپارچگی اطلاعات ، به این معنی که اعمال تغییرات بر روی اطلاعات ( نظیر ایجاد ، بهنگام سازی و حذف ) در یک مکان انجام و به دنبال آن آثار تغییرات در تمام بانک مشاهده گردد .  برای روشن شدن مفهوم یکپارچگی بد نیست به مثال ذیل توجه نمائید :
فرض کنید در یک بانک اطلاعاتی دارای دو موجودیت کتاب و نویسنده باشیم . هر یک از موجودیت های فوق دارای المان های اطلاعاتی (
Attribute) مختص به خود می باشند . به عنوان نمونه موجودیت "کتاب" دارای المان اطلاعاتی نام نویسنده  و  موجودیت "نویسنده " دارای المان های اطلاعاتی متعددی نظیر نام نویسنده ، آدرس نویسنده و ... باشد .  در صورتی که در موجودیت "کتاب"  یک رخداد (رکورد) ایجاد نمائیم بدون اینکه نام نویسنده آن را در موجودیت "نویسنده" ایجاد کرده باشیم ،  دچار یک ناهمگونی اطلاعات خواهیم شد .

با توجه به اهداف فوق می توان گفت که فرآیند نرمال سازی از ناهنجاری های بوجود آمده به دلیل بروز تغییرات در بانک جلوگیری خواهد نمود . با اعمال فرآیند نرمال سازی ، یک بانک اطلاعاتی کارآ و مطمئن را خواهیم داشت .

فرآیند نرمال سازی ، فرم های متفاوتی دارد که انواع متداول آن به شرح ذیل است :

·         فرم اول نرمال سازی 1NF

·         فرم دوم نرمال سازی 2NF

·         فرم سوم نرمال سازی 3NF

·         فرم بویس کد نرمال سازی BCNF

·         فرم چهارم نرمال سازی 4NF


4,000 تومان